2012. július 19., csütörtök

Oda és Vissza - Bea meséje a kórházról /1


2012 Június 19-26-ig 

Mindent megvettem már előre amiről úgy gondoltam, hogy szükségem lesz rá. Oda volt készítve már napok óta a konyhaasztalra egykupacban. 
Hétfőn és kedden csilli villire kitakarítottam a lakást és kimostam meg megszárítottam a kánikulában az összes ruhát. Még az ágyneműt is lecseréltem. Hűtőt is leolvasztottam és fullra kitakarítottam és csak olyan ételeket hagytam benne amik nem fognak megromlani 1 honapig sem + feltankoltam savcsökkentett almalével meg ásványvízzel. 
FONTOS: lányok, hölgyek körömlakkot mossátok le, műkörmöt szedessétek le mielőtt bementek a kórházba. Csak a sima festetlen, saját körmön tudja nézni az altató orvos, hogy kapsz e elég oxigént és nem kékül e körömágyad. 
Kedden délután bepakoltam a bőröndöt. (részletes listát már kiírtam a fórumra , de majd ide is beírom). 
Kedden szinte alig ettem, igazából délben is csak azért ettem meg a két tükörtojást mert tudtam hogy a jövöben sokáig nem ehetek amit akarok. Vacsorázni nem tudtam. 
Párom anyukája felutazott vonattal, hogy ne hajnalban kelljen felszednünk őt , mert ő az ellenkező irányban lakik. Anzósom és a párom végig velem lesznek a kórházban. 
A sokt akarítástól fáradt voltam, ezért szinte azonnal elaludtam. 

Hajnali 4 kor csörgött az óra mert legkésőbb 5 kor el kellett indulnunk, hogy 8 ra odaérjünk. Kihordtuk a cuccokat, áramtalanítottunk, lezártuk a vizet stb. 
Félúton megáltunk tankolni. Egyáltalán nem voltam éhes. Nagynehezen legyűrtem egy pici üres croissan-t, de majdnem ki is hánytam. 

8-ra odaértünk a kórházhoz. Mivel már voltam itt tudtam, hogz vigyázni kell a parkolással. Ha bent parkolunk a kórház területén akkor az első 10 perc ingyenes, de utána óránként 1500 Ft. Szóval simán fizethetsz 6000-8000 Ft is ha egész nap ott vagy. Ezért a párom elvitt kocsival be egészen a hátsó épület mögé, ott kivettük a csomagokat és utána ő kiment a kocsival, hogy kint parkoljon le. 

Bentvoltunk. Fel az általános sebészetre a liftel (1 emelet). Nővérszobához odamentem a papírokkal. 
Ott volt Tanyi doktor is, beszéltünk pár mondatot aztán elsietett műteni. Gondoltam majd jön még hozzán később. 
Nővérkék mondták, hogy először menjek le az irodába és fizessem be a pénzt. Le is mentünk, 10 perc alatt elintéztük. Vissza a nővérekhez, papírokat leadtam nekik. Ezután megkaptam az ágyikómat a2 es szobában a szekrények mellett. 

Páromék elmentek, hogy elfoglalják a szállásukat. Nekem át kellett öltöznöm pizsibe . Persze közben bepakoltam mindent a nagy zárható szekrényebme meg a picibe. Kiraktam ventillátort is amit hoztam, ennek jó hasznát vettem később mert iszonyatosan meleg volt a kánikulában. 
Dél körül jött a nővérke és adott egy kisüveg foszfoszódát, hogy igyam meg és mondta, hogy igyak rá sok sok folyadékot mert akkor fog hatni és jól kitisztítani a hashajtó. Nos előre elmondom, hogy egyáltalán nem hatott nálam a hashajtó. Úgy tudtam még kapok üres húslevest ebédre, de nem kaptam végül semmit. Még jó, hogy megettem azt a pici croissan-t. 
Később jött a nővérke megint vért venni, meg branült csinálni. Várvátelhez 3* szúrt mire sikerült. 
Aztán még 5 szúrás, mert 1* eldurrant a vénám, 3* meg nem volt jó. Végül egy aprócska tűvel sikerült betenni a branült a bal kézfejembe hogy elő legyen készítve az infúzióhoz . Az ágyam is kapásból csupa vér lett. Hozzáteszem nekem szar vénáim vannak szóval én mindig így járok. 

A nap hátralévő részében próbáltam a szobában maradni, hogy ne szalasszam el a dokit amikor jön. Délután rákrdeztem, hogz mikor jön erre. Mondták, hogy már hayament, mert tegnap óta egyfolytában bent volt. Hmmm.... Kicsit csalódott voltam, mert semmi konkrétat ne mbeszéltünk meg a mútéttel kapcsolatban. Viszont inkább menjen haza aludni meg pihenni a mútétem előtt minthogy itt cseverésszünk aztán meg aludjon a műtőben. :) 
Később megtudtam, hogy 3. Vagyok a műtéti kiírásban és 10-11 fele jönnek majd értem a mőtősök. 
Délután jött az egyik altatóorvosom is (mindig 2 van), hogy megbeszéljük hogy lesz, pár kérdése volt pl hogz van e gyógyszer allergiám és , hogy milyen gyógyszereket szedek. Aztán elmondta, hogy majd kapok egy Dormicum injekciót mielótt visznek a műtőbe ami segít majd ellazulni. 
Nos NAGYON FONTOS , hogy ti is mindenképpen injekciós nyugtatót kérjetek majd a műtét előtt, mert szegények akiknek tablettát adtak azoknak még el se kezdett hatni mire elaltatták őket , mert kb 5 percel azelőtt aták oda nekik a tablettát mielőtt vitték őket a műtőbe. Ekkor kértem azt is , hogy majd altatásban tegyék be a vizelet katétert. (Az is lehet, hogy a dokinak is mondtam már első nap.) 
A nap hátralévő részét a szobatársakkal töltöttam. 2 idősebb néni és egy küzépkorú hölgy. Ők már mind meg voltak műtve és 1-2 nap múlva hazamehettek. Mindenki nagyon dícsérte Tanyi doktort. Páromék hoztak ásvány vizet meg poharat aztán dumcsiztunk kb 8 ig. 
Ja igen, volt egz kb 2-3 perces délutáni vizit. Gyorsan végigrohant egy orvos. 
Miután páromék elmentek a szállásukra, lezuhanyoztam és próbáltam aludni mert mint megtudtam akiket másnap műtenek azokat már 4 kor keltik és meg is kell fürdeniük mielőbb, persze nem ment ay alvás. Szerencsére jöttek körbe a nővérkék és kérdezgették kinek kell fájdalom csillapító vagy altató. 
Kértem egy altatót és kaptam is egy nagyon szuper cuccot. Fantasytikusan jól aludtam tőle, egyszer sem ébredtem fel az éjjel viszont reggel frissen és üdén ébredtem, semmi nzúzottság. Az altató neve Lendormin volt. Előrebocsátom ez volt az utolsó jó és kellemes alvásom az elkövetkezendő 2 hétben. 
FONTOSÉ: műtét előtti nap éjjféltől már inni sem szabad (vizet sem) 

A műtét napja 

4-kor ébresztő (a normál ébresztő 5-kor van minden nap). Gyorsan lezuhanyoztam , de a saját hálóingemet vettem fel, mert mint konstatáltam amit a kórház adott abba kkor fértem volna bele ha max 80 kg vagyok. Azt mondták majd csak rámterítik amikor visznek. 
Szóval fürdés után vissza az ágyba. Nővérkék mértek lázat, vérnyomást, aztán megint egy 3 perces vizit. 
Kisszekrénykémre odakészítettem mindent ami kellhet majd a műtét után: ajakít, papírzsebkendők, törlőkendő, fésű stb.Ezután bekötöttek egy infúziót, hogy pótolják a folyadékot mivel nem ihattam. 
FONTOS: pénzedet, irataidat tedd be és zárd be a nagy szekrényedbe. Nekem minden ok volt, de volt akinek eltünt pénze. A kulcsot már beteheted a kisszekrényedbe, mert azért szinte mindig van valaki a kórteremben. 
Nagy lazán beszélgettem és vártam a páromékat, azt mondták 9 –re jönnek. Gondoltam ok, akor utána még dumcsizunk kicsit, meg pihenek még mielőtt jönnek értem. Páromék meg is érkeztek pontosan 9:00 kor. Még szinte nem is beszéltünk 10 mondatot amikor megjelent a beteghordó, hogy vetkőzzek mert megyönk a műtóbe. WOW Meglepődtem rendesen, de így visszagondolva jó volt ez így, mert így nem volt időm izgulni. :) 
Hálóinget ott a szoba közepén sutty ledobtam és ugrottam is be az ágyba ahol végülis nem használták a kórházi hálóinget, hanem simán betakartak a takarómmal és a kórtermi ággyal toltak el. 
Páromék követtek a műtőig. Aztán ők kint maradtak a folyosón. Engem egy belső folzosóra toltak közvetlenül a műtő előtt. Jóljött a takaró , mert itt is meg a műtőben is volt klíma és kinti kánikula ellenére itt hideg volt. Egyáltalán nem féltem és nem voltam ideges sem. Ey a Dormicum szuper egy szer. Men voltam kába meg ilzenek, csak nyugodt és jól éreztem magam. 
Kb 5-10 percig lehettem kint aztán betoltak a műtübe. Odatolták az ágyat a műtőasztal mellé és át kellett másznom rá. Persze pucéran, de ez akkor baromira nem izgatja az embert. Mikor felfeküdtem akkor letakartak egy lepedőfélével. 
Már ekkor legalább 4 ember volt a műtőben. 2 altató orvos, a beteghordó aki behozott meg még valalki. 
Olzan pózban fekszik az ember a hátán mint a cirkuszi késdobáló aszisztense akit olyan keréken pörgetnek. Karok oldalt lábak széjjel. 
A branül a bal kezemben már reggel alig engedte át az infóziót, de azt mondták addig jó lesz amíg bemegy rajta az intravénás altató és majd csinálnak másikat. Ekkor vette mészre, hogy milzen szép kékes szine van belülről a lámpáknak a műtőaztal felett. Olzan mint a szivárványos kagylók belseje. 
Közben bőszen kütüztek az ágyhoz, de ez sem zavart. (Isten álja aki kitalálta a Dormikum injekciót. :) ) 
Szólt a rádió és egészen jól érztem magam. Az altató orvos elmondta, hogz mindjárt elkezdik adni az intravénás altatót aztán a későbbiekben majd maszkon keresztül leszek altatva. Mondta, hogy amíg nem hat az intravénás, addig pedig kapok egy kis oxigént is. 
Elkezdtem érezni hogy valami kellemes zsibbasztó anyag jön a kézfejemből a testem felé .... ÉS MÁR ALUDTAM IS ...... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése